onsdag 25 november 2009

Gratulerar på födelsedagen!

Idag fyller en kär väninna år. Det får mig att fantisera om kappsegling: hon, jag och syster. Varför inte? Träning, träning, träning och sedan barkar det iväg. Tävlingsnerver hos trenne finns så det förslår!

Lustigt nog var det jag som fick en tidig födelsedagsgåva av väninnan. Att överraska med gåva två månader i förväg får en att häpna och bjuda till fest, men ledsamt nog befinner sig damen på andra sidan Kvarken.

Gåvan var de utsökta, nylanserade tekopparna från Marimekko. Retrodesign slår aldrig fel i vårt hushåll. Det gröna sitter som en smäck i vardagsrummet, på det autentiska bordet från tidigt 50-tal.

Nu återstår det enbart att fylla kopparna med Tankar tjärte och plocka fram en god bok från hyllan - och vilken lämpar sig bättre än just Ta rodret, kvinna! av Linda Lindenau? Till ljudet av den prasslande, knastrande LP:n, förstås.

3 kommentarer:

  1. Kanske en ide´ vi borde ge en chans iallafall.:) Ååh jag är så glad över att du gillade kopparna och att de passar som gjutet till er inredning.

    SvaraRadera
  2. Vad hände med min kommentar egentligen?? Den om att det är helt otroligt underbara koppar?? Skrev igår, men den verkar ha försvunnit..

    SvaraRadera
  3. Hm, skumt att den försvann.. Men visst är kopparna fina! Vi har redan hunnit använda dem - kunde inte låta dem stå i "finskåpet".

    SvaraRadera